Retorik – konsten att övertyga
Retorik-konsten att övertyga är en öppen kurs i kommunikation för dig som vill lära dig praktisk retorik med strategier för att påverka, argumentera och övertyga. Du får lära dig retoriska knep för att lyckas, en struktur i det du ska säga och att öka din trovärdighet i konversationer.
Intresseanmälan11130kr
Visste du att alla våra utbildningar finns tillgängliga som företagskurser? Vill du boka Retorik – konsten att övertyga för hela personalgruppen? Kontakta oss för mer information.
- Behärska retoriska metoder för en bättre väg till ett ja.
Med hjälp av klassig retorik och modern forskning får du alla nycklar för att bli framgångsrik. - Använda språket på ett effektivt sätt.
Med hjälp av retoriska figurer och konsten att skapa ”AHA-effekten”. - Verbal judo.
Med hjälp av ”management by trevlig”. - Argumentera framgångsrikt.
Du lär dig använda riktiga målgruppsanpassade argument och lär dig också hur du finner dessa under samtalet. - Koppla känslor till det du säger för att fånga intresset.
Med hjälp av Aristoteles argumentationsmodell lär du dig att använda rätt argument vid rätt tillfälle och lär dig att analysera vad andra säger. - Utveckla ditt kroppsspråk och din röst.
Retoriken talar om IVK – Icke verbal kommunikation. Vi kommer att svara på frågan ”hur” och inte bara vad som är viktigt. - Inspirera och engagera.
Det handlar om din förmåga att utveckla din retoriska styrka med hjälp av träning under kursen och med hjälp av ett genomtänkt sätt att få feedback från de andra i gruppen. - Använda retoriska erfarenheter ur verkliga livet.
Vi går igenom dina gratisdiamanter som i retoriska sammanhang blir ovärderliga. - Vinna förtroende och övertyga.
Dvs hur blir man trovärdig med hjälp av denna kurs.
Utbildningen passar dig som är vill stärka din kommunikativa förmåga med hjälp av grundläggande retorik.
Plats
Klassrum – Stockholm, Göteborg
Tider
09.00-16.30
Omfattning
2 dagar
Ord.pris
15 900 kr exkl. moms
Kursen är lärarledd och kursmaterial, diplom samt mat & dryck ingår i priset.